29 października 2013

1 dynia = 3 pomysły


Ponieważ Halloween zbliża się wielkimi krokami a dynia jest jego nieodłącznym symbolem, pokaże Wam dzisiaj jak mi udało się wykorzystać to piękne warzywo na 3 sposoby : )



1. Zupa dyniowa

Do wykonania będą Wam potrzebne:
- kawałki dyni
- 2 małe marchewki
- bulion wykonany samodzielnie lub z kostki rosołowej
- 1 mała cebula
- 2 ząbki czosnku
- pieprz, świeża pietruszka

Odcinamy górną część dyni z ogonkiem. Wybieramy środek z pestkami (którego nie wyrzucamy!) i staramy się wyciąć kawałki miąszu nie uszkadzając kształt całej dyni. Kawałki dyni i obranej marchewki gotujemy w bulionie aż będą miękkie, a następnie wszystko miksujemy za pomocą blendera. Pokrojoną w małe kawałeczki cebule i czosnek podsmarzamy na małej ilości oleju i dodajemy do zupy. Całość doprawiamy pieprzem. Podajemy z ulubionym makaronem posypane świeżą pietruszką.  



2. Pestki

Z pozostawionego środka dyni wybieramy pestki. Dokładnie płuczemy je pod wodą a gdzy wyschną rozkładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Suszymy w piecu (ja ustawiłam temp.ok.80 stopni)  do czasu gdy pestki będą całkowicie suche. I mamy drugi efekt naszej dyni – pyszną i zdrową przekąske! 



3. Lampion
Moja ulubiona część pracy nad dynią.
Tu wykonanie pozostawiam Waszej kreatywności, poniżej przedstawiam Nasze efekty.
Miłej zabawy!  :)



TUMBLR: [klik]
 ______________________________________________________________________________

If you want my posts in English, please write my this in comment :)
 

 


20 komentarzy:

  1. This looks delicious, I just discovered your blog and I find it interesting, so I started to follow, visit my blog and if you like follow me too!

    www.urbanikamoda.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. that looks so good! we don't really have pumpkins here , mostly squash which arent as perfect looking or orange

    http://www.pinkoolaid.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Super pomysły, uwielbiam zupę dyniową :)

    http://www.daariaaa.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajnie i apetycznie to wygląda!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł, muszę spróbować zrobić zupę z dyni.


    http://www.perfection-and-harmony.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz musisz! Ja jakiś czas temu totalnie nie byłam przekonana a teraz ją uwielbiam :)

      Usuń
  6. ja najbardziej lubię zupę dyniową ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy nie jadłam zupy z dyni, pestki uwielbiam, a lampion jest świetny :)

    OdpowiedzUsuń
  8. lubię takie posty :) strasznie inspirują :) czekam na więcej, buźka :*


    http://monmondeefou.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja lubię pestki dyni - super wciągająca przekąska ;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Chciałabym kiedyś spróbować dynii, nie wiem nawet jak smakuje :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam wrażenie, że dynia może smakować bardzo różnie w zależności od przyrządzenia i doprawienia :D

      Usuń
  11. Uwielbiam pestki dyni, a zupkę z chęcią bym spróbowała :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. ja własnie niedawno miałam w domu przepyszną zupę dyniową a teraz susze pestki... tylko szkoda, że lampionu nie udało mi się zrobić :(

    OdpowiedzUsuń
  13. genialne dynie :)
    http://dream-berry.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń